Welcome to UK420

Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to contribute to this site by submitting your own content or replying to existing content. You'll be able to customize your profile, receive reputation points as a reward for submitting content, while also communicating with other members via your own private inbox, plus much more!

This message will be removed once you have signed in.


Peregrine

Peregrine's 2017 Dinafem Outdoor Grow - Bubba Kush, OG Kush, Original Amnesia, White Widow

21 posts in this topic

Let's get this show on the road shall we?

 

First of all a big thank you to Mark and all at Dinafem for making this possible. :yep:

I hope I can show my gratitude by producing a stunning summer show. I'm currently trawling the net for completed outdoor diaries of the 4 strains I'll be having a go with, none of which I've grown out before.

 

A bit about the environment first. I'm at Lat 37N, on the coast, hmmm...OG!! I'm pretty much guaranteed blue skies from April through until November and the sun is intense to say the least. 

Last summer temps went way up into the 40'sC for about 3 weeks non stop which didn't suit everything so I may run into some problems if that happens again. Can't order the weather as you all well know.

I'll be growing organically using either Compo or Flortis Eco veg & bloom nutrients which served me well last year. They're basically the same as BioBizz but about 40% cheaper. BioBizz light mix or Grotek, not sure yet. I'll also have some seabird guano which I'll use as a top dressing once flowering is underway.

Today DPD arrived with my new wormery, a Wormcity 100 4 tray setup and 500 worms went into it this morning. They take a while to get up and running but I should have some lovely tea by the flowering stage.

 

The strains. 

 

Pre'98 Bubba Kush. Sounds right up my street, I do like a good knockout indica for a relaxing evening. I rarely smoke during the day - too busy looking after my girls & boys and when I'm not doing that I play golf 3 or 4 times a week.

I've read it's short, stocky, average yields, best topped, notoriously slow in veg...among other things. Let's see about that shall we!

I may start this one off earlier than, for example, the OG Kush as I can probably trust it not to take over the whole neighbourhood. A 40L Smartpot will be perfect methinks. 

 

OG Kush. I picked up a pack at the Canamoexpo in Sevilla last year so it's time to get going with them.

I'm toying with the idea of growing one of these using a SCROG. I have 2 sturdy 'nets' 1M x 1M that I could place either side of a 40L Smartpot. Why not?

The other one I'll start off in May. I can't have 2-3m plants so starting towards the end of May will give them enough veg time without me ending up with triffids. 

 

Original Amnesia. 'It needs high levels of Ec and light. Those seeking the highest quality, it is best to grow it organically' :yep:

'The breeder recommends that it is with respect, as it is said that it's power is very high and to be careful with it, because it can cause temporary memory loss'. :yep: 

I'll smoke this when I need to forget something lol

 

White Widow.  Not much to say that hasn't already been said about this strain although I have yet to grow it.

 

That's got the ball rolling, first update when I get the beans sprouted.

 

Good luck to everyone else taking part, here's to a great outdoor grow in 2017 !

 

 

  

12 people like this

Share this post


Link to post

You have 4 great strains this season mate :yep: this is going to be a great season filled with some great outdoor endeavours :) I will be along for the ride on this one and thank you for getting this grow diary started much appreciated :yep:

 

Going to be a very interesting season and one i`m really looking forward to 

 

All the best

 

Mark/

6 people like this

Share this post


Link to post

Lat 37 that's cheating lol

8 people like this

Share this post


Link to post
6 minutes ago, Moobman said:

Lat 37 that's cheating lol

lol  yeah I'm jealous @ that Lat too!  I agree, Cheating!! lol

 

Good luck Mate looking forward to see what monsters you come out with!!

2 people like this

Share this post


Link to post

Nothing wrong with a bit of honest cheating. I´m gonna be.lol

2 people like this

Share this post


Link to post

Looking forward to seeing your plants again, then being jealous ha ha good luck

2 people like this

Share this post


Link to post

There's gonna be some monsters here I reckon! 

 

Good luck for the coming season mate :)

2 people like this

Share this post


Link to post

Yes I'm looking forward to seeing some nice plants grown under proper sunlight hours at lat 37. Best of luck with the grow mate. I'll be attempting Bubba Kush autos in not so many hours of sun lol

2 people like this

Share this post


Link to post
3 hours ago, jadenugs said:

Yes I'm looking forward to seeing some nice plants grown under proper sunlight hours at lat 37. Best of luck with the grow mate. I'll be attempting Bubba Kush autos in not so many hours of sun lol

Ta very much. I've never done an auto but I might just try some out of curiosity this summer, probably starting them off a few weeks before mid-summer's day.

2 people like this

Share this post


Link to post

Just climbing this tree for a better look :upside: 

 

Oh yes there you are... all the way down there lol

 

In for this, running original amnesia myself again... In my top 5 m8 :yep:

3 people like this

Share this post


Link to post

As per request I have locked the other thread mate :yep:

 

Going to be a very exciting season and happy to have you along :)

 

All the best 

 

Mark. 

1 person likes this

Share this post


Link to post

Off we go then....

 

We all know what sprouting seeds look like so I have skipped that bit, straight into the growth photos.

The OG Kush was germinated in the first few days of April so this lady is at about 3 weeks and looking very happy.

Germed, into the Root Riot then into a 1L pot of BioBizz Lightmix with a good handful of home produced worm castings. BioBizz Root Juice @ 3ml/L + Fishmix @ 1ml/L. Easy does it.

 

This gal will eventually end up in a 40L SmartPot and left to do her thing over the summer months...current temps outside are about 20C day & 12-14C at night...

 

large.590081a871db1_2017-04-2613_13_57_OGK.jpglarge.590081ab50cbe_2017-04-2613_14_32_OGK.jpg  

3 people like this

Share this post


Link to post
3 hours ago, Peregrine said:

Off we go then....

 

We all know what sprouting seeds look like so I have skipped that bit, straight into the growth photos.

The OG Kush was germinated in the first few days of April so this lady is at about 3 weeks and looking very happy.

Germed, into the Root Riot then into a 1L pot of BioBizz Lightmix with a good handful of home produced worm castings. BioBizz Root Juice @ 3ml/L + Fishmix @ 1ml/L. Easy does it.

 

This gal will eventually end up in a 40L SmartPot and left to do her thing over the summer months...current temps outside are about 20C day & 12-14C at night...

 

large.590081a871db1_2017-04-2613_13_57_OGK.jpglarge.590081ab50cbe_2017-04-2613_14_32_OGK.jpg  

 

 

A super healthy looking lady and when she hits that 40l smart pot you are going to have a monster on your hands :)

 

So far things are looking great and thank you for the picture update very much appreciated! 

 

Until the next one :bong:

 

All the best 

 

Mark. 

1 person likes this

Share this post


Link to post

She looks very nice and healthy. Off to a great start. I can only imagine how she'll look in a 40l pot. Best of luck mate ;)

2 people like this

Share this post


Link to post

You've just reminded me to give an update...

Just over a week further and she's progressing nicely, we've had some unsettled weather so she's been rained on and blown about a bit. 

Day time temps are around 20C, night time 14-15C, she's on 3ml/L Root Juice, 2ml/L Fishmix...

 

large.590c66d4944d7_2017-05-0513_45_49_OGK.jpglarge.590c66cb5b2a6_2017-05-0513_45_05_OGK.jpg

4 people like this

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now